donderdag 25 oktober 2007

kapperfobie

door Tom Turbeau

ben ik dan geen echte rapper
m’n fobie komt door de kapper
ben niet bang, ben niet boos
moeders wil, ik niet koos
elke maand kapper toe
net een yank lacht m’n moe
‘k haat die dracht van die tijd
‘t is niet cool, ‘k wil ‘t kwijt
acht jaar lang flinke strijd
lang haar, bah, voor een meid
groeit ‘t haar weer gestaag
Lennons look, zeker graag
moeder dreigt: zakgeld stop
ga toch weg met bebop
haren lang in mijn sas
lange tijd kapsel was
ze-ven-tig kwam de punk
stukje meer eigendunk
haar gekleurd, hanenkam
rolberoerte thuis mee kwam
later weer kapsel lang
operatie hoofd niet bang
de bestraling geeft me stress
2x ga ik onder ‘t mes
overleven kleurt mijn haar
& zo gaat dat weer een jaar
in een heel kort tijdsbestek
valt m’n haar uit dat is gek
kussenhaar smorgens vroeg
in mijn bed ligt ook genoeg
bossen haren in mijn kam
‘k schrik me kut-met-peren lam
voel me klein, hou me groot
huilen is toch maar gekloot
dan maak ik een goeie keuze
vriendin geeft me de tondeuse
haar eraf, ‘t staartje rest
schedelkaal bevalt me best

Geen opmerkingen:

Een reactie posten