woensdag 20 februari 2013

identiteit

identiteit is een subjectief besef
van jezelf dat ik heet,
sprak de psychiater vakkundig

aha, reageerde de patiënt gevat
zijn eigenheid ervarend
u bedoelt:
een afzonderlijk individualiteitsbesef
dat onafhankelijk is van anderen?

goed begrepen, knikte de zielknijper
jouw persoonlijkheid is de beleving
van de continuïteit van het zelf
door tijd en ervaringen heen in een wereld
aan voortdurende verandering onderhevig

ohhh, jammerde de patiënt
als ik mezelf nou maar niet kwijt raak

4 opmerkingen:

  1. Daarom wil in nu net niet bij een psychiater op de bank es! *wink, big smile*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek idee dat ik er onder mijn huid zo uitzie.............
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met zoveel jargon raak je in de vernieling als patiënt zijnde.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ja. Ik kan er boeddhistisch gezien geen ik in vinden. Zou mooi zijn als ik het kwijt was.:-)

    BeantwoordenVerwijderen