donderdag 24 september 2015

web van ultieme liefde





aha
sprak de spin in zijn rag
jij vlieg bent niet te versmaden  
je kunt het wel raden
weet dat ik jou vermag

jouw glinst'rende vleugels, jouw lekker lijf
jouw fraai gekleurde ogen en kop zo zwart
ik druk jou graag aan mijn hart
kom in mijn eerste en laatste bedrijf

jij bent de ideale relatie
jij bent mij niet te groot
jij bent mijn mooiste creatie
jouw prachtig uitgedraaide poot

een overvloedige traktatie
ik druk je nu liefdevol dood 

***

5 opmerkingen:

  1. Goh es, ik begrijp echt niet waarom er niet meer de weg naar je schitterend blog vinden. Je plaatst hier natuurlijk slechts sporadisch iets, maar toch... waar je ons op vergast is altijd méér dan de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit gedicht benadert de pure hartstocht: liefdevol dooddrukken.
    De Zwarte weduwe schijnt zo'n spin te zijn die na het paren het mannetje doodt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze heeft het er knap druk mee. En jij ook Es. Heel wat spinnen te filmen.
    Het gedicht aansluitend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Es,

    De ultieme liefde moet wel van twee kanten komen toch?
    Aldus sprak de vlieg!


    Aha

    Sprak de vlieg op een dag
    zeg spin, jij vindt mij niet te versmaden
    edoch het laat zich raden
    ik vlieg echt niet in jouw rag

    Jouw harige poten, jouw bolle lijf
    jouw vals kijkende ogen en kop, apart
    ik druk jouw node aan mijn hart
    denk niet, dat ik hier één moment verblijf

    Jij bent geen ideale relatie
    jij bent mij veel te groot
    ik bedank voor jouw invitatie
    wacht jij maar op een duizendpoot

    geen overvloedige traktatie
    ik val nog liever ter plekke dood

    Groet je S,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha-ha, dit is nou nog es klare taal, Jeer!

      Verwijderen