zondag 9 augustus 2015

Schneider vs. Bax

in de nieuwe Van Warmerdam
neemt een huurmoordenaar schoorvoetend
een spoedklus aan om een schrijver te vermoorden 
met in de hoofdrollen Alex van Warmerdam - Tom Dewispelaere -  Maria Kraakman

Schneider, een huurmoordenaar, wordt gebeld door Mertens
hij heeft een spoedopdracht voor Schneider maar deze weigert
hij is jarig en zou zijn vrouw helpen met 
voorbereiden van het diner voor zijn gasten 
Mertens dringt aan dat het vandaag moet gebeuren
het zou een makkelijk klus zijn
met tegenzin gaat de huurmoordenaar akkoord
dit simpele karwei blijkt echter een zeer gecompliceerde te zijn
lees de filmrecensie

net als bij Borgman
was het weer volop genieten
satirisch absurdistisch bizar
scherpe dialogen
en (prettig) over de top
-het ene lijk na het andere-

Alex van Warmerdam over Schneider vs. Bax

3 opmerkingen:

  1. Ik hou net zoals jij van satirische absurdistische en bizarre dingen, je hebt me dus met deze recensie plezier gedaan es, bedankt!
    En ik hoop dat jij een heel mooi weekend had zodat je met volle batterijen aan de nieuwe week kan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Es,

    Ik begrijp dat je genoten hebt en ik zag in de trailer en het interview wel komische scenes.
    Helaas ben ik geen filmfan.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag 'm onlangs. Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen