vrijdag 26 oktober 2012

roofvogels en uilen


Van al onze gevederde vrienden hebben roofvogels verreweg mijn prioriteit. Ze komen dan ook geregeld voor op mijn schilderijen. Mocht ik buiten de stad hebben gewoond, had het beroep valkenier me wel wat geleken.
Afgelopen zondag was er in het Woeste Westen een roofvogelshow. De show kan me gestolen worden maar het is uitermate interessant om de vogels van zeer nabij te zien. Ik ontmoette uilen, buizerds, valken, haviken en arenden. 
Na een intensieve observatie en mijn camera in de aanslag om enige foto's en filmpjes te maken, keerde ik weerom alvorens het grote spektakel begon.





5 opmerkingen:

  1. Knappe opname's van die machtige roofvogels es! Fijne zondag meid...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie opnames. Ik kreeg bij het zien van het filmpje bijna medelijden met ze. Beetje "tamme" roofvogels. De foto's stralen dat namelijk niet uit.
    Dat kleine uilje is een fel opdondertje zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mij geheel voorstelbaar: de adelaar straalt macht, schoonheid en onafhankelijkheid uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat ik echt begin te dementeren Es ;-). Hou jij mijn hand vast?
    Zometeen ben ik voer voor vogels.

    Dit log net HIER ontdekt. hihihihi.

    BeantwoordenVerwijderen