donderdag 24 juli 2008

overpeinzing

Dacht ik nog wel bij de zomersluiting van mijn favoriete bridgeclub in een gat te vallen. Niets is minder waar. Onderling worden bridgemiddagen en  -avondjes georganiseerd in de privésfeer.
Dat betekent dat ik deze week dagelijks en meer dan normaal aan mijn bridgetrekken ben gekomen.
De pijnlijke consequentie hiervan is dat mijn schrijverij enigszins in het gedrang komt. Zelfs tijd te kort om een columnsitem te bedenken. Het wel en wee in de wereld laat ik even voor wat het is en in deze komkommertijd hou ik het mede gezien het fraaie zomerweer maar wat luchtig.
Ik heb een ongebonden afspraak met m'n gastcolumnist dat we elkaar wederzijds wekelijks een column toesturen. Zowel op elkaars website/log als op die van mij/hem.
Daardoor realiseer ik me de broodnodige vrijwillige stok achter de deur om me tot schrijven te dwingen en dat is maar goed ook deze zelfgekozen vrijblijvende verplichting.
Mijn eigen luiheid en gemakzucht kennende, doe ik anders helemaal niks meer.
Potverteren en rentenieren heb ik gereserveerd voor later, als ik voor eeuwig mijn ogen sluit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten