maandag 3 september 2012

muis in huis

Huisdieren zoek ik graag zelf uit, als ik ze al zou willen.
Het muizenaanbod is de laatste tijd niet te verteren maar ik heb een hekel aan klemmen. Vooral wanneer een muis niet op slag dood is en met verbrijzelde poot in zo'n val komt te zitten.
Gif zie ik ook niet zitten.
De muisvriendelijke val is een uitvinding. Het diertje loopt er argeloos in op het lokaas af en de deur sluit zich achter hem. Vervolgens mag hij een eindje met me mee uit rijden om niet minder dan twee kilometer van mijn huis af uitgelaten te worden in een gezellig plantsoentje.
Niet dichter bij want de muis schijnt dan, slim als hij is, eerder thuis te zijn dan jij.
 

 

 



 

3 opmerkingen:

  1. Ach Es, wat een liefdevol afvoermiddel. Nee bij zo'n muizenklem gaan me alle haren overeind staan. Het zijn leuke beestjes, maar in huis... NEE.
    Ja we zijn er weer en hadden het heel goed, (op het lijf na) maar alles went, zullen we maar zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch! Uit heel dit blog straalt je liefde voor al wat leeft uit, ook voor muizen! Je bent een mooi mens Es!
    OT: bedankt voor je lieve reactie en nee, na de derde behandeling krijg ik drie maanden rust waarna het weer van voren af aan kan herbeginnen met de hoop dat het ooit eens tot het verleden zal behoren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeno9.9.12

    Muizen, lieve diertjes ja, maar ze moeten je niet overlopen.

    BeantwoordenVerwijderen