woensdag 17 februari 2016

beschouwingen van een virus

zoals de macrokosmos zich verhoudt
tot microkosmos
zo sta ik ten opzichte van het virus

ik ben een submicroscopische ziekteverwekker
een volmaakt biologische eenheid
zonder celstructuur leidt ik een zelfstandig leven

overleven is mijn credo
mijn capsule bevat erfelijk materiaal
zodat ik in mens en dier kan dringen

dan vangt mijn euforie pas aan
uit de buurt blijven voor de wrattenbijter
die lust mij wel rauw

ik lift mee met mijn gastheer
waar ik mij kwaadaardig verstop
en kom te voorschijn bij het eerste contact

ik hou van de gemeenschap
infectieus dring ik me bij haar naar binnen
en vermenigvuldig me volgaarne

mijn gedrag is als een autokatalysator
zonder mezelf te veranderen
bespoedig ik chemische processen

dan neemt mijn uitbreiding en vermeerdering een aanvang
ik rijp dag na dag, week na week
creëer de fraaiste eeltachtige uitwassen

de verdikte opperhuid laat verlengde huidtepeltjes zien
sommige ogen als vijgwratten
ze groeien uit tot bloemkolen

mijn gastvrouw rent naar de cryotherapeut
daar word ik bevroren, ik lach erom
ik condyloma ben geen kop kleiner te krijgen

mijn grootste overwinning is
de uiteindelijke vernietiging van mijn gastheer
dan pas heb ik rust
dat is het leven, eindeloozzz...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten