maandag 27 juni 2016

familieportret

zij gingen hun weegs
doch liefdevol verbonden
dierbaar samenzijn

***

in vogelvlucht door de jaren heen:
links op de foto mijn oudste (zeventien jaar oudere) broer 
- hij emigreerde in 1952 naar Canada en overleed in 1970- 
mijn broeroudste zus en oudere zus allen in leven
de jongste -het nakomertje- ben ik

oktober 1946


oktober 1966


1984
aan de piano...
Schubert


december 2001


januari 2007


januari 2016




juni 2016
links mijn twee zussen
rechts mijn broer

en tot slot:
An die Musik... (febr. 2010)





een 28 seconden flits op 16 november 2016 te Hoorn...

4 opmerkingen:

  1. Es,

    Mooie inkijk in jouw familie. Jouw oudste broer is wel jong overleden (rond zijn veertigste). Jij was/bent een mooi nakomertje. Het ziet er in 2016 nog steeds gezellig uit met z'n allen.

    Toevallig hadden wij gisteren onze jaarlijks terugkerende familiedag met de broers en zussen van mijn vrouw. We hadden met z'n elven een gezellige middag en een lekker etentje 's avonds. Vorige week stuurde mijn zwager een hele serie oude familiefoto's door met schoonouders, hun broers en zussen, wijzelf nog jong en onze jonge kinderen met al hun neefjes en nichtjes.
    Het bracht bij ons allemaal weer mooie herinneringen naar boven.
    Vooral onze kleinkinderen vonden het leuk om hun vader en moeder als kind te zien en de gelijkenissen met zichzelf te aanschouwen.

    Groet je S,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen es. Inderdaad, een mooie inkijk in jouw familie zoals Jeer al schreef. Ik ben gek op het bekijken van oude (en nieuwe) foto's, zeker als het gaat om die van een lieve blogster. Het geeft je een beeld van hun leven en hun natuurlijk habitat. Jammer dat je oudste broer er niet meer is, maar ik ben er zeker van dat hij een speciale plaats in jullie hart heeft gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat prachtig! Wat kun je ook goed jouw eigen ontwikkeling volgen zo - en hoe goed is zichtbaar hoe je altijd al Es bent geweest, een heel eigen, heel uniek persoon. Echt fantastisch!
    Zelf kom ik niet uit een erg verbonden familie, integendeel. Des te mooier vind ik zulke inkijkjes. Ik ben niet jaloers, ik vind het gewoon hartstikke mooi :O}}.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zeno1.7.16

    Wat een verademing om te zien en te lezen hoe je als familie verbonden kunt zijn in een wereld van afgunst en nijd.

    BeantwoordenVerwijderen